.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
اصلاح‌طلبان و لیست ناشناخته‌ها/ امید چپ‌ها به لیستی رای دادن مردم
مصطفی داننده

شمال نیوز: مصطفی داننده - فهرست 30 نفره اصلاح‌طلبان برای انتخابات مجلس دهم در شهر تهران منتشر شد. فهرست اسامی این نامزدها به شرح زیر است: 1-- دکتر محمدرضا عارف2- فریده اولاد قباد3- محمدرضا بادامچی4- دکتر کاظم جلالى5-مهندس سهیلا جلودار زاده6- مهندس فاطمه‌السادات حسینى7- الیاس حضرتى8- دکتر غلامرضا حیدرى9- دکتر فاطمه ذوالقدر10- دکتر علیرضا رحیمی11- دکتر ابوالفضل سروش12- فاطمه سعیدى13- دکتر پروانه سلحشور14- رحیم سلیمانی‌راد15-طیبه سیاووشى16- دکتر مهدى شیخ17- دکتر محمود صادقى18- دکتر محسن علیجانى زمانى19- دکتر محمدجواد فتحى20- دکتر مصطفى کواکبیان21- حجت‌الاسلام احمد مازنى22- پروانه مافى23- مهندس علیرضا محجوب24- داوود محمدى25- دکتر على مطهرى26- سیدفرید موسوى27- محمدرضا نجفى28- مهندس بهروز نعمتى29- محمدعلى وکیلى30- مهندس عبدالرضا هاشم‌زائى

همانطور که مشاهده می‌کنید لیست 30 نفره اصلاح طلبان به جز تقریبا 9 نفر بقیه نامزدها ناشناخته هستند و حتی بسیاری از اهالی رسانه نیز به این افراد آشنا نیستند. کنار رفتن برخی از چهره‌های اصلاح طلب در جریان بررسی صلاحیت‌ها باعث شد تا جریان چپ ایران بعد از رایزنی‌های فراوان به این لیست برسند. فهرستی که بر اساس گفته محسن رهامی با شعار «امید، آرامش و رونق اقتصادی» به انتخابات خواهند آمد.

سوالی که در این میان مطرح می‌شود این مسئله است که این فهرست آیا توان رقابت با لیست ائتلاف اصول گرایان را دارد؟

اگر به صورت نفر به نفر بخواهیم این دو لیست را با هم مقایسه کنیم باید بگوییم که فهرست اصول‌گرایان از نامزدهای شناخته شده و باسابقه تر نسبت به لیست اصلاح طلبان استفاده می‌کنند. بر عکس فهرست اصلاح طلبان چهره‌های اصول‌گرا هم سابقه حضور در دولت را دارند و هم حضور در قوه مقننه و از این رو می‌توان گفت این لیست از فهرست اصلاح طلبان جلوتر است.

طرح مسئله رای دادن لیستی از سوی اصلاح طلبان برگ برنده این جریان برای انتخابات پیش روست. این جریان سیاسی، با درک وزن سیاسی فهرست خود بهترین استراتژی را برای اسفند 94 انتخاب کرده است. رای دادن لیستی باعث می‌شود که مردم دیگر نگاه نکنند چه کسانی در لیست هستند، آنها در 7 اسفند رای به اصلاح طلبی می‌دهند. این معنا باعث شده است تا جریان چپ ایران امیدوار باشد بتواند در تهران رقیب خود را بعد از 12 سال با شکست مواجه کند.

حضور چند چهره اصول‌گرا مانند مطهری، جلالی و نعمتی در این لیست همچنین باعث می‌شود که طرفداران رهروان ولایت و اصول‌گرایان معتدل بخشی از رای خود را به صندوق این جریان بیندازند.

به نظر می‌رسد مهم ترین کار اصلاح طلبان تا انتخابات مجلس، معرفی این نامزدها به جامعه باشد. درست است که قرار است طرفداران جریان اصلاحات لیستی رای بدهند اما آنها باید این نامزدها را بشناسند. مهم ترین ضعف این لیست ناشناخته بودن آن است و اصلاح طلبان باید سعی کنند این نامزدها را به جامعه معرفی کنند.

در این فهرست دو نام مهم وجود دارد که شانس کسب بیشترین رای مردم تهران را دارند. عارف و علی مطهری کسانی هستند که بسیاری آنها را در کنار حداد عادل مثلث رای آورهای دو لیست می‌دانند. باید تا 7 اسفند 94 صبر کرد و دید که اصلاح طلبان با این فهرست می‌توانند راهی پارلمان دهم شوند یا خیر؟


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.082 seconds.